keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Milloin on liikaa?

Minun kohdallani ei kai koskaan.
Minulla on valtava tarve ostaa aina kaikenlaista. Tavarat huutavat minua kaupoissa ja raha polttaa taskuun reikiä ulos päästäkseen. Olen asettanut itselleni säännön, jolla yritän hillitä ostamistani. Jos en oikeasti tarvitse tuotetta lähens joka päivä, en saa ostaa sitä. Paitsi, jos vielä kolmannella kerralla kaupassa tuotteen nähdessäni haluan sen, niin silloin saan sen ostaa. Tämä kolmannen kerran sääntö toteutui pyöreän raitatarjottimen kohdalla.



Edullisia arjen tavaroita ja sisustusesineitä voin ostaa myös ensirakkaudesta sillä ehdolla, että tavara tulee heti käyttöön. Sisustustyyny on kuin kukkakimppu, ilahduttaa suuresti monta päivää ja hintakin on melkein sama. Ja kukkakimppu taas on kuin maito, sellainen pitää ostaa joka viikko kauppareissulla. Sisustustyynyn plussa on pitempi-ikäisyytensä lisäksi se, että vaikka siihen kyllästyy olohuoneessa, niin se saattaa näyttää aika kivalle makuuhuoneessa. Tällä hetkellä kodissamme on käytössä nämä 13 tyynyä eri huoneissa:



Koristetyynyjen lisäksi vaatehuone notkuu tyynynpäällisistä, mutta nehän ovat lähes ilmaisia! Jossain vaiheessa olin kynttilä-addikti ja keräsin kaikenlaisia tuikkukippoja nurkat täyteen. Halvimpia olen ajansaatossa heittänyt pois, mutta vieläkin minulla on paljon kynttilöitä kaapin perukoilla. Tällä hetkellä sisustustamme piristää tämä kokoelma:

Sisustustavaroiden lisäksi minulla on pakonomainen tarve ostella kaikenlaisia hiustuotteita. Joskus riittää, että purkki on kaunis (kuten alla oikealla BeLonger). Käytän kyllä paljon tuotteita omaan päähän ja nämä lempparit ovat jokainen olleet käytössä tässä kuussa vähintään kerran:



Kuten naisen kuuluu, omistan myös kasapäin kenkiä ja laukkuja. En millään jaksanut kasata kaikkia kuvattavaksi, mutta esimerkiksi kolmet mustat korkkarit eivät millään mittarilla ole liikaa.

Vai onko sittenkin joskus liikaa? Toisaalta jos onnea voi ostaa suhteellisen edullisesti, niin miksipä ei? Joku keräilee postimerkkejä, minä keräilen kaikkea muuta!

Löytyykös sieltä saman "ongelman" omistajia?

18 kommenttia:

  1. No tota noin... Mä taidan kyllä keräillä noita kynttiläjuttuja. Ai kamala! Jos mä keräisin ne kaikki yhteen paikkaan, niin olisin pulassa. Niitä on kertynyt varmaan 50 kpl. Hups. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kaikkia kerralla todellakaan uskaltanut kaivaa esille, vain ne mitkä eivät olleet kaapissa jemmassa :D

      Poista
  2. Olet kyllä tässä ihan peruskysymysten äärellä, sisustustyynyjä ja kenkiähän ei koskaan voi olla liikaa 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä siis mitään ei voi koskaan olla liikaa :)

      Poista
    2. Mul on muuten vielä erikoisheikkous kaikenlaisiin kannuihin :)

      Poista
    3. Mistähän näitä heikkouksia aina tulee lisää ja lisää :D

      Poista
  3. Sama vika rahikaisella! Tyynynpäällisiä, kenkiä, koruja, purkkeja ja purnukoita...niin ja valokuvakehyksiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valokuvakehyksiin en olekaan vielä haksahtanut :D

      Poista
    2. Mulla on pakko olla niitä(kin) aina jemmassa, koskaan ei tiedä minkä huippu idean saa joka kaipaa kehyksiä :)

      Poista
    3. No okei, on meilläkin niitä kaapissa muutamia. Mutta vain muutamia! :)

      Poista
  4. Ja täällä yksi maljakkokeräilijä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi iik, nyt kun sanoit niin minussahan sama vika on orastavana! Olen ostanut kaksi ihan lähiaikoina ja ennestäänkin niitä jokunen oli.

      Poista
  5. Onko tuo ihana Polkka Jamin tyynyliina jotain vanhempaa tuotantoa, kun sitä ei ole verkkokaupassa? Ihana!

    VastaaPoista
  6. Tyynyliina kuuluu Polkka Jamin Huvila-mallistoon jota saa vain S-ryhmän kaupoista. Mallisto on aika uusi, maaliskuusta alkaen sitä on saanut Sokoksista ja Prismoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen selvästi lukenut ihan vääriä blogeja, kun tällainen ihanuus on mennyt multa kokonaan ohi! :D (Eikä noita Prismojakaan ole ihan lähettyvillä.)

      Poista
    2. Kiitos ihanasta kommentistasi! Parempaa kommenttia ei bloggari voi saadakaan <3

      Poista
  7. Täällä on ihan samanlainen ongelma ja kohteetkin lähes samoja. Ihana tyynykokoelma siellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onkohan tämä sisustusbloggareiden ongelma vai ylipäänsä naisten ongelma :D

      Poista

.:| Kommentit ilahduttavat aina! |:.